Kreatywna nauka chemii

Chemia – fajny przedmiot

Pojawiająca się w pewnym momencie edukacji chemia jest przeważnie bardzo lubianym przez uczniów przedmiotem, choć nie jest to regułą. Przyjemność z poznawania zagadnień chemicznych może popsuć nauczyciel stawiający przyswajanie teoretycznej wiedzy nad ciekawymi praktykami. Jeśli lekcje prowadzone są w sposób kreatywny, uczniowie mogą dużo robić samodzielnie (oczywiście w bezpiecznych warunkach), znacznie lepiej się uczą i czują wysoką sympatię do przedmiotu. Może nie oznacza to, że można stworzyć całą klasę chemików, ale na pewno zaciekawieni treścią lekcji uczniowie zechcą pracować nad tym, by mieć coraz lepsze oceny.

Możliwości rozwoju dla zdolniejszych uczniów

Każdy przedmiot powinien oferować dodatkowe możliwości uczniom bardziej zdolnym. Ważne – nie może dziać się to kosztem tych, którzy postanowili zatrzymać się na przeciętnym pułapie wiedzy. Stąd wszelkie rozwiązania typu kółka zainteresowań są szczególnie godne polecenia i powinny być organizowane, jeśli znajdzie się choć jeden chętny. Takie indywidualne zajęcia potrafią być na uczniów wyjątkowo korzystne, zwłaszcza jeśli klasy są spore i podczas lekcji nauczyciel nie znajduje czasu, by pochylić się nad każdym dzieckiem po kolei.

Możliwości pozaszkolne

Uczniów wyjątkowo zdolnych albo interesujących się jakimś przedmiotem bardziej można kierować na przeróżne zajęcia odbywające się poza szkołą, wysyłać ich na olimpiady, konkursy, zachęcać do starania się o stypendia lub kolejne szczeble edukacji za granicą. Motywowanie uczniów w ten sposób pozwala im od pierwszych dni uczęszczania na lekcje chemii przygotowywać się do przyszłej pracy być może powiązanej właśnie z tą dziedziną.

2 Komentarze

  1. Tak naprawdę takich nauczycieli nie ma, mało kiedy w szkole można spotkać równych pedagogów, a co dopiero takich.

  2. Jeśli uczeń trochę z siebie daje, jest w stanie wykorzystać możliwości oferowane przez nauczyciela, nawet jeśli nie jest on „super”

Napisz komentarz

Twój email nie będzie widoczny.


*